Leestijd: 3 minuten

Even voorstellen:
Dion Cremers

RiMatrix Next Generation (NG)

Projectmatig werken, creatief op zoek gaan naar de juiste klantoplossing en innovatieve producten bedenken. De diversiteit in werkzaamheden als Account Manager RiMatrix passen Dion Cremers als een jasje. Niet voor niets werkt hij al sinds 1997 bij Rittal.

 

“Hoewel ik vroeger vaak aan het bouwen was en racekarren maakte, volgde ik de MTS informatica en HTS elektronica/telematica. Dat was de toekomst, zei iedereen. Tijdens mijn studie koos ik voor een technisch commerciële richting. Het sociale aspect sprak me aan. Achteraf zat het commerciële er al vroeg in. Ik tenniste veel in mijn jeugd en had de snaren van mijn tennisracket regelmatig kapot. Op een gegeven moment besloot mijn vader dat ik maar een bespanapparaat moest kopen. Die zette ik ook in voor de plaatselijke tennisvereniging om rackets te bespannen voor andere leden. Dat leverde me als jongen van veertien een leuke spaarpot op.”

 

Projectmatig en integraal werken
“Als kind had ik uiteraard niet gedacht dat ik jaren later ook met ‘racks’ te maken kreeg in mijn werk.  Direct na mijn studie in 1997 startte ik via een advertentie bij Rittal als Technical Sales Engineer. Na een kleine 2,5 jaar werd ik Account Manager voor de nieuwe telecomtak. Vanaf het moment dat Rittal in 2006 begon met het modulaire totaalconcept RiMatrix, ben ik betrokken geweest. Ik twijfelde geen moment toen ik werd gevraagd. Het projectmatige en integrale werken, langetermijnrelaties aangaan met klanten en mijn creativiteit inzetten om de juiste klantoplossing te realiseren, passen bij mij. Ik zit vaak al in het voortraject met diverse partijen aan tafel en houd mij als eindverantwoordelijke ook bezig met de aftersales en contacten met partners voor installatie, service en onderhoud. De healthcare en foodbranche hebben mijn speciale aandacht. De IT-ontwikkelingen in deze branches gaan ontzettend snel, wat het werk afwisselend en uitdagend maakt. Als klanten daarnaast trots zijn op het eindresultaat en de samenwerking prettig is verlopen, geeft dat veel voldoening. Zij zijn immers ons visitekaartje.”

 

Kind in snoepwinkel
“Bij Rittal werk je in het topsegment van de markt. Als medewerker kan je achter de producten en oplossingen staan, die degelijk en betrouwbaar zijn. De sfeer is bovendien ontzettend prettig. We doen het werk met z’n allen en hebben dezelfde mentaliteit: samen zijn we sterker. Ook loopt Rittal voorop qua innovatie en wordt ondernemerschap gestimuleerd. We hebben een brede kennis en voor elke klant een oplossing. Hiermee kunnen we klanten enthousiasmeren. Onze showroom met alle oplossingen in Reeuwijk draagt hieraan zeker bij. Je voelt je er als een kind in een snoepwinkel!”

 

Nieuwe producten bedenken
“In ons werk zijn we gericht op de continuïteit van klanten. Het is belangrijk goed te luisteren naar klantwensen en deze te vertalen in toekomstgerichte oplossingen. Je hebt binnen Rittal de vrijheid te bedenken en ontwikkelen. Daarbij spelen we in op nieuwe technieken, spar ik met new business en denk ik creatief mee over nieuwe oplossingen, productnamen en logo’s. Sommige producten die in Nederland bedacht zijn, zijn ook in Duitsland in de fabriek opgenomen. Ontzettend leuk om hieraan bij te dragen!”

 

Hoofd leeg maken
“Als samengesteld gezin met vier kinderen hebben we een druk privéleven. En met daarnaast een drukke baan, is het belangrijk om af en toe het hoofd leeg te maken. Dat doe ik door met vrienden af te spreken, te klussen in en om het huis en in onze tuin te werken. Ook vind ik het leuk om op de racefiets te stappen, te tennissen of achter ons huis in Berg en Dal het bos in te wandelen. Heerlijk ontspannen!”

 

Let’s connect op LinkedIn

Reageren

 

 

Let op: een reactie wordt pas geplaatst na goedkeuring van een beheerder