Even voorstellen:
Dennis Miechels

Dennis Miechels, Accountmanager IT, is het gezicht van Rittal in de zuidelijke provincies. Bijna dagelijks stapt hij rond zeven uur ‘s ochtends in de auto om vanuit zijn woonplaats Zevenaar naar Brabant, Limburg of Zeeland af te reizen. Dennis gelooft in de kracht van face-to-face ontmoetingen en staat zijn klanten graag persoonlijk te woord – ook als zij technische vragen hebben. Na zijn HTS opleiding Technische Bedrijfskunde, waar hij zich specialiseerde op het vakgebied van Lean Management, maakte Dennis zich als Technical Sales Engineer vertrouwd met alle ins en outs van het Rittal productprogramma. Sinds 2013 bouwt hij als account manager met succes aan duurzame klantrelaties tussen Zuid-Nederlandse bedrijven en Rittal.

Duurzame klantrelaties opbouwen, hoe doe je dat?

“Rittal wordt gezien als een betrouwbare kennispartner op het gebied van IT-infrastructuur. Daardoor vond ik al snel aansluiting bij de wensen en behoeften van de bedrijven in mijn regio. Als Technical Sales Engineer moet je goed kunnen luisteren, maar ook zinvolle adviezen kunnen geven wanneer dat wordt gevraagd. Dankzij mijn technische achtergrond spreek ik de taal van de IT-professionals en ben ik in staat om technische klantvraagstukken goed te overzien. En op basis van mijn kennis van het Rittal systeemprogramma (The System) kan ik passende oplossingen aandragen. Ik benader potentiële klanten niet in de eerste plaats als verkoper, maar als kennis- en adviespartner. Zo ontstaan duurzame klantrelaties die gebaseerd zijn op wederzijds respect en vertrouwen.”

Wat maakt je sterk in je werk?

“Ik geniet ervan om IT-professionals te helpen bij het maken van de juiste keuzes voor hun bedrijf. Ik bezoek mijn relaties niet om iets te komen halen, maar juist om iets van waarde aan te dragen. Mede dankzij mijn technische achtergrond word ik door IT-managers als een serieuze gesprekspartner gezien. IT-projecten zijn al snel complex, en dan maken zij graag gebruik van aanvullende expertise. Klanten waarderen het ook als je laat zien dat je bereid bent om extra moeite voor ze te doen. Als iemand vraagt om snel langs te komen, bijvoorbeeld omdat zij met een vraag of een probleem zitten, dan spring ik direct in de auto.”

Heb je een levensmotto?

“Geef nooit op, want je kunt zoveel meer dan je denkt. Ik heb dat zelf mogen ervaren bij het wielrennen vorige zomer. Het was 30 graden en ik nam voor het eerst deel aan de Amstel Gold Race in Limburg: 155 kilometer en ruim tweeduizend hoogtemeters. Ik ging kapot, maar aangemoedigd door mijn wielrennersvrienden bleef ik doorfietsen, net zolang tot ik de finish bereikte.”

Share