Even voorstellen:
Dennis Miechels

IT-Infrastructuur

“Ik ben besmet met het ‘Rittal virus’. Overal waar ik kom, kijk ik of er een Rittal kast staat.” Dennis Miechels is overtuigd van en heeft een passie voor de Rittal producten. De Account Manager IT voor Noord-Oost Nederland is een echt mensenmens én een kennis- en gesprekspartner.

Nadat ik de opleidingen MTS elektro en HTS technische bedrijfskunde op zak had, ben ik direct bij Rittal aan de slag gegaan.  Ik had mij tijdens mijn studie gespecialiseerd in lean management. Enorm leuk vond ik dat. Je bent op een breed vlak aan het werk, houd je bezig met verbeterprocessen en bent een schakel tussen de directie en medewerkers. Het was me dan ook duidelijk dat ik niet wilde werken met mijn handen, maar met mensen. Het liefst in een buitendienstfunctie.”

 

Leerschool

“Bij Rittal kreeg ik in 2010 de kans om mij verder te ontwikkelen. Ik heb 2,5 jaar gewerkt als Technical Sales Engineer. Dit was de beste leerschool voor mij. Ik leerde het complete productportfolio kennen en adviezen te geven met als groot voordeel dat ik technische tekeningen kon lezen. Toen ik begon, zeiden collega’s dat ik besmet zou worden met het ‘Rittal virus’. En ze hebben gelijk gehad. Overal waar ik kom, kijk ik of er een Rittal kast staat. Ik heb een passie gecreëerd voor de producten, waardoor je er echt achter staat staan.”

 

De hazen kennen

“Mijn technische kennis van de producten kwam van pas toen er een plek vrijkwam als Account Manager IT in Zuid-Nederland. Ik wilde altijd al in de buitendienst werken en werd op mijn 26e verantwoordelijk voor een eigen klantenportefeuille. Ik had gelukkig veel kennis op zak en werd al snel als een serieuze gesprekspartner gezien. De grootste uitdaging was de IT markt leren kennen. Hoe lopen de hazen? In de afgelopen zes jaar heb ik dit geleerd door veel informatie uit de markt te vergaren. Zo ben je meer en meer een gesprekspartner voor mijn klanten.”

 

Mensenmens

“Het werk als Account Manager is mij op mijn lijf geschreven. Geen dag en geen project is hetzelfde. Ik geniet ervan de vraag van de klant te traceren en samen met je collega’s te helpen de juiste keuzes voor het bedrijf te maken. Bovendien spreek ik de taal van de IT-professionals, kan ik technische klantvragen goed overzien en bijt ik me vast in complexe projecten. Mijn drijfveer is klanttevredenheid. Ik ga dan ook ver in de service voor een klant en ben een echt mensenmens die gericht is op het opbouwen van relaties.”

 

Waarde toevoegen

“In de jaren dat ik in Zuid-Nederland heb gewerkt, heb ik veel duurzame klantrelaties opgebouwd. Sinds mei 2019 ben ik verantwoordelijk voor de regio Noord-Oost Nederland. Dit is dichterbij huis, waardoor ik minder reistijd heb. Het is in deze fase van mijn leven beter te combineren met mijn gezinssituatie. Natuurlijk is het een uitdaging om ook daar als kennis- en adviespartner vertrouwen op te bouwen. Een groot voordeel is dat ik mijn grote netwerk in het zuiden kan inzetten om partijen aan elkaar te verbinden en kennis te delen. Mijn streven is mijzelf nog meer te ontwikkelen als gespreks- en kennispartner. Ik wil stappen blijven zetten. Dat doe ik ook privé. Uitdagingen pakken! Wekelijks ben ik actief bij Fietsclub De Liemers en heb ik onder andere de Amstel GoldRace in Limburg en de Friese Elfsteden Rijwieltocht gereden. Geweldig om je grenzen te verleggen!”

 

Tot ziens op LinkedIn

Share