Even voorstellen:
Rachid Sbaai

Met zijn technische en commerciële expertise en strategische visie weet accountmanager Rachid Sbaai vanuit relatiemanagement én met kennis en enthousiasme in te spelen op de behoeften van industriële klanten in West-Nederland. Zijn focus ligt op het optimaliseren van bedrijfsprocessen met een slimme inzet van producten en diensten van Rittal.

“Digitale ontwikkelingen veranderen de industriële sector in een zeer snel tempo. De klanten bij wie ik aan tafel zit, hebben behoefte aan een expert, die verstand van zaken heeft en durft mee te denken. Als fabrikant en A-merk is onze rol hierin cruciaal. Als accountmanager kijk ik dan ook verder dan de ‘kasten’. Die zijn het middel, niet het doel. Het gaat om de rol die onze producten en diensten kunnen spelen in het bedrijfsproces van de klant. Ik benader klantvragen vanuit de medewerkers, het bedrijf en de werkprocessen. Die zijn belangrijk om een totaaloplossing te kunnen bieden. Daarbij luister ik naar knelpunten en probeer ik de echte behoefte te achterhalen.”

 

Schakel

“In mijn functie als Account Manager ben ik de schakel tussen de eisen en wensen van het bedrijf en de technische oplossingen. Daarbij doe ik vanuit mijn achtergrond als opgeleid elektrotechnicus en commercieel ingenieur een beroep op mijn technische en commerciële kennis en ervaring. Bovendien is het belangrijk dat ik de markt en de klant en zijn langetermijnstrategie ken. Daarom heb ik vaak contact met verschillende afdelingen en op verschillende niveaus. Ik houd ervan om uit te zoeken wat de beste manier is om een probleem op te lossen en verder te kijken dan de gebaande paden. Dit doe ik natuurlijk niet alleen, maar samen met mijn collega’s bij Rittal.”

 

Mogelijkheden creeren

“Tijdens de opleiding HBO Commercieel Ingenieur Elektrotechniek zocht ik al meer diepgang in het vak bedrijfskunde. Hierdoor leerde ik meer integraal te kijken en marktkansen te vertalen naar de organisatie. Door de technische kennis en het meedenken met verschillende praktijkvoorbeelden van de klanten, worden hierdoor mogelijkheden gecreëerd. Ik krijg hierdoor meer ruimte en erkenning om zaken te proberen. Met als gevolg dat we leren van elkaar en samen groeien.”

 

Klimmen

“Sinds ik bij Rittal werk, ben ik erachter gekomen dat ik meer in mijn mars heb dan ik had gedacht. Ik kwam terecht in een professionele organisatie met een ‘wij regelen het’-werkwijze. Hierdoor kreeg ik de ruimte om te klimmen, om persoonlijk te groeien. We leren van elkaar, delen successen en nemen samen verliezen. Wat mij kenmerkt is dat ik naast de klant sta, niet wegloop voor problemen en deze zo goed mogelijk oplos. Ik heb de overtuiging dat als alles veel fijner en groter is als je out-of-the box denkt. Daarbij zie ik vanwege de personeelsschaarste in de markt veel kansen voor klanten als het gaat om uitbesteding van mechanische werkzaamheden aan onze Bewerkingsservice. Ik probeer bedrijven van belemmerende overtuigingen af te laten stappen en te laten uitproberen. Mijn baan kost mentale energie. Door te sporten en veel tijd aan de opvoeding van onze drie kinderen te besteden, kan ik even mijn werk achter me laten en me weer opladen om klanten te kunnen helpen!”

 

Tot ziens op LinkedIn

 

Delen op

Reageren

 

 

Let op: een reactie wordt pas geplaatst na goedkeuring van een beheerder