Even voorstellen:
Ronny Helmink

“Een vraag die onmogelijk lijkt, oplossen voor de klant. Dat is voor mij een hoeramoment.” Een extreem veilige technische installatie, complexe vraagstukken over de temperatuurhuishouding, senior technisch sales engineer Ronny Helmink weet er wel raad mee.

“Met mijn achtergrond als paneelbouwer heb ik mij bij Rittal gespecialiseerd in de stroomverdeling van besturings- en schakelinstallaties voor de industrie. Op de afdeling Technical Sales Support zet ik mijn kennis in voor specifieke projecten om de klant verder te helpen met de beste technische oplossing. Van advies tot en met realisatie begeleid ik de implementatie. Ook geef ik trainingen bij klanten over de planningssoftware Power Engineering voor het ontwerpen en construeren van stroomverdelersystemen.”

 

Next level of industry

“Klanten zien ons als betrouwbare leverancier met veel kennis. Als lid van de projectgroep Next level for industry deel ik graag mijn kennis via een speciale website en schrijf ik blogs over marktontwikkelingen en mogelijkheden voor procesverbetering. Paneelbouwers krijgen immers steeds meer te maken met snelheid, efficiency en concurrentie uit lagelonenlanden. We creëren een stuk bewustwording en ontzorgen met onze systemen en maatwerkoplossingen. Ook zet ik mij actief in om onze bewerkingsservice onder de aandacht te brengen. Hiermee kunnen klanten besparingen snel en voordelig door ons laten maken.”

 

Installatietechniek

“Na mijn opleidingen energietechniek en elektrotechnische paneelbouw heb ik gewerkt als paneelbouwer en in de installatiebranche. Ik heb alle facetten van het vak doorlopen, van installateur, hardware engineer tot werkvoorbereider. In 2008 ben ik bij Rittal gekomen. Ik zat niet meer op mijn plek bij mijn vorige werkgever en kwam hier al over de vloer voor projecten. Omdat ik iets zocht in de wereld van schakelkasten besloot ik een open sollicitatiebrief te schrijven. Het grote verschil sinds ik bij Rittal werk? Dat ik nu niet meer met mijn koffer en in overall loop en de  paneelbouw door anderen laat doen.”

 

Inleven in klant

“Het leuke aan mijn functie is de best mogelijke oplossing voor klanten bedenken en sparren met collega’s hierover. Ik vraag altijd door naar de vraag achter de vraag. Wat heb je exact nodig en waarom? Het is erg belangrijk je in te leven in de klant. Het is een groot voordeel dat ik kennis heb van de inhoud van de kast als voormalig paneelbouwer. Ook kom ik graag op locatie bij de klant. Het biedt de mogelijkheid in de keuken te kijken. Je doet kennis op die je weer ergens anders kunt toepassen of bijdraagt bij het opstellen van de best passende oplossing.”

 

Klussen en vrijwilliger

“Het zelf bouwen van panelen mis ik nog wel eens, maar ik werk thuis ook graag met mijn handen. Ik ben in mijn hoofd altijd dingen aan het maken en vraag me af hoe iets in elkaar zit. De ontwikkelingen in de techniek volg ik op de voet en ik pas elektronicasystemen toe in mijn eigen huis. Ik ga geen werk uit de weg. Met als gevolg dat ik privé en zakelijk nog wel eens ergens voor word gevraagd. Zo ben ik al 20 jaar penningmeester van de buurtvereniging in ’s-Heerenberg en ben ik grensrechter en begeleider bij de voetbalclub van mijn zoon. Toen ik gevraagd werd als BHV’er bij Rittal hoefde ik ook niet na te denken. Het is immers belangrijk werk!”

 

Bekijk eBook Rittal News

 

 

Delen op