Leestijd: 3 minuten

Even voorstellen:
Ronny Helmink

De industrie kent voor Ronny Helmink geen geheimen. Hij heeft veel op zijn visitekaartje staan en is als Account Manager Regio Midden een aansprekende gesprekspartner vanuit technisch en bedrijfskundig perspectief voor beslissers en beïnvloeders. Moeiteloos maakt hij de vertaalslag naar wat zij nodig hebben. Een goed beargumenteerd ‘nee’ is beter dan een slecht ‘ja’, is zijn motto.

 

Total cost of ownership

“Een vraag die onmogelijk lijkt, oplossen voor de klant. Dat is voor mij een hoeramoment. Klanten willen snelheid, efficiency en besparen en zien Rittal als betrouwbare leverancier met veel kennis. Wij creëren een stuk bewustwording en willen het opdrachtgevers makkelijk maken met onze duurzame systemen en maatwerkoplossingen. Om een optimale totaaloplossing te leveren, is het belangrijk de vraag van de klant goed te doorgronden. Wat heeft hij exact nodig? Daarbij praat ik bij voorkeur niet alleen over prijs, maar vooral over total cost of ownership. Ik kijk integraal en denk mee met klanten in het vergroten van hun rendement. We staan immers voor kwaliteit en willen ook onze verantwoordelijkheid blijven dragen op lange termijn.”

 

Beelddenker

“Voordat ik Account Manager werd, zette ik mijn technische kennis en ervaring als Senior Technical Sales Engineer in voor complete, complexe projecten. In die rol was ik al nauw betrokken bij klanten. Ik gaf trainingen over de planningssoftware Powerengineering en RiCS, deelde online mijn kennis en schreef blogs over marktontwikkelingen en mogelijkheden voor procesverbetering. Mijn doel is altijd geweest om klanten verder te helpen met de beste technische en bedrijfskundige oplossing. Het is een groot voordeel dat ik als Account Manager een brede technische bagage heb. Het leuke aan mijn functie is dat ik met diverse klanten aan tafel zit. Ik loop graag bij bedrijven door de werkplaats, zie snel kansen en kan direct een passende oplossing geven. Als echte beelddenker visualiseer ik het eindplaatje al stapsgewijs in mijn hoofd.”

 

Vis in het water

“In mijn jeugd wilde al ik weten hoe iets in elkaar zat. Daarom koos ik voor de opleidingen energietechniek en elektrotechnische paneelbouw. Voordat ik in 2008 bij Rittal startte, heb ik gewerkt als paneelbouwer en in de installatiebranche. Ik heb alle facetten van het vak doorlopen, van installateur, hardware engineer tot werkvoorbereider. Rittal kende ik vanuit mijn vorige werkgever. Ik zocht een nieuwe uitdaging in de wereld van schakelkasten, dus ik besloot een open sollicitatiebrief te schrijven. Hier heb ik tot op heden geen spijt van gehad! Rittal is een prettige werkgever met aandacht voor de mens en gericht op vitaliteit kwaliteit, leverbetrouwbaarheid en service. Het grote verschil sinds ik hier werk? Dat ik nu niet meer met mijn koffer en in overall loop!”

 

Werken met handen

“Ook thuis ben ik in mijn hoofd altijd dingen aan het maken. Bijna alles in huis doe ik zelf. Ook volg ik de technologische ontwikkelingen op de voet en pas ik de nieuwste, slimme oplossingen toe. Zo bedien ik het licht met mijn stem en Google. Ook help ik graag anderen. Toen ik gevraagd werd als BHV’er bij Rittal hoefde ik niet na te denken. Het is immers belangrijk werk! Om mijn hoofd in mijn vrije tijd leeg te maken, speel ik badminton op recreatief niveau en ben ik graag bezig in onze tuin. Aanleggen, onderhouden, grasmaaien, werken in de moestuin, alles doe ik zelf. Ik woon in Oud-Dijk met veel ruimte om me heen. Elke dag geniet ik van een ander uitzicht!”

 

 

Tot ziens op LinkedIn