Leestijd: 2 minuten
Achter de schermen Outdoor brochure
De Outdoor brochure, hoe komt hij tot stand?
Rittal’s brochures zijn over het algemeen vertaald vanuit de Duitse, internationale, versie, maar Rittal Nederland heeft ook een aantal eigen brochures. De Outdoor brochure is daar een van. De brochure telt maar liefst 18 pagina’s, maar is meer dan dat.
Alles over outdoor-behuizingen
Ja, je vindt er alles over de outdoor-behuizingen, beginnend bij de algemene productinformatie en de technische specificaties, inclusief tekeningen en overzichten, zoals de IP-beschermklassen. Daarnaast vind je een uitgebreide, gespecificeerde lijst van accessoires en krijg je uitleg en advies over het gebruik van de systemen. Kies je bijvoorbeeld voor een enkel- of dubbelwandige behuizing in jouw situatie? En wat moet je doen bij condensvorming? De uitgebreide uitleg zorgt dat je op de hoogte bent van de mogelijkheden en de voordelen van de verschillende opties.
Zo wordt kiezen nog gemakkelijker.
De totstandkoming in vogelvlucht
Het maken van een brochure van deze omvang is een redelijk complex proces. De Outdoor brochure is dan ook in samenwerking tussen een speciale werkgroep, samengesteld uit verschillende afdelingen van Rittal, en het dtp-bureau tot stand gekomen. Zowel de sales engineers op kantoor als de account managers van Rittal hebben hier een hand in gehad, zodat de brochure alle nodige informatie bevat.
De werkgroep bepaalde eerst de inhoud van de brochure en wie welke input zou verzorgen. Aan de hand hiervan zijn de teksten opgesteld, tabellen gemaakt, data verzameld en is de fotograaf aan de slag gegaan om foto’s te maken, zowel op locatie als in de huisstijl van Rittal. Dit alles werd gebundeld tot een grove lay-out . Vervolgens is in een overleg met het dtp-bureau de definitieve lay-out bepaald. Het dtp-bureau maakte daarna de conceptversie op, die de werkgroep daarna heeft gecontroleerd op inhoud en look & feel. Na akkoord maakte het bureau de definitieve versie op.
Op papier en digitaal
De Outdoor brochure heeft een papieren en een digitale versie om een breed publiek te bedienen.
Alle klanten en groothandels zijn direct na lancering van de brochure op de hoogte gebracht via Rittals eNews, de digitale nieuwsbrief. Daarnaast is de komst ervan gecommuniceerd via de sociale media kanalen.