Leestijd: 5 minuten

Introductie VX IT – ’s Werelds snelste IT rack

VX IT – ’s Werelds snelste IT rack RiMatrix Next Generation (NG)

Met het nieuwe VX IT-racksysteem presenteert Rittal een nieuw ontwikkeld modulair systeem voor server- en netwerkracks. Hiermee kunnen IT-infrastructuren met een tot nu toe ongekende snelheid worden opgezet, van afzonderlijke netwerkracks tot complete datacenters. De VX IT biedt maximale configuratievrijheid; de configuratie is eenvoudig en snel uit te voeren met behulp van een onlinetool – volledig gecertificeerd met alle componenten. Dat is uniek.

Een nieuwe generatie IT-racks, in de vorm van Rittal’s VX IT, is gelanceerd. De VX IT is als universeel modulair systeem ontworpen voor alle gangbare toepassingen en is door zijn veelzijdigheid geschikt voor gebruik als netwerk- en serverrack. Het grote aanbod varieert van 15 tot 52 HE. Gebruikers kunnen het systeem inzetten voor edge, on-premise, modulaire IT-containers, energiezuinige colocator-datacenters en de grootste hyperscale-datacenters.

“Alle ervaring die is opgedaan met tal van IT-projecten wereldwijd is in de ontwikkeling van het nieuwe IT-rack verwerkt. De VX IT staat voor snelheid, flexibiliteit en modulariteit. Het staat echter ook voor de zekerheid dat onze klanten voor elk toekomstig IT-scenario optimaal zijn toegerust”, verklaart Uwe Scharf, Managing Director van de Business Units IT en Industry bij Rittal Duitsland, die tevens hoofd marketing is.

Sneller selecteren en bestellen

Sneller, gemakkelijker en veiliger met digitalisering: Een online configurator begeleidt de gebruiker stap voor stap bij de keuze van de componenten en voert ook een plausibiliteitscontrole uit: https://expert.rittal.nl/thema/vx-it-s-werelds-snelste-it-rack/

Met VX IT benut Rittal het volledige digitaliseringspotentieel ten behoeve van zijn klanten. Het hele proces van selectie, configuratie, bestelling en levering wordt digitaal ondersteund en is transparant. Tijdens het configuratieproces wordt stapsgewijs een 3D-model opgebouwd, compleet met toebehoren. Eenmaal klaar is het 3D-model beschikbaar voor de klant om te gebruiken. De individueel ontworpen versie van het IT-rack wordt in een zeer hoge kwaliteit geproduceerd in een ultramoderne productiefaciliteit. Door de geoptimaliseerde logistiek wordt het snel en op tijd geleverd.

En nog meer voor de klant: alle met de configurator ontworpen VX IT-varianten zijn al getest en gecertificeerd met alle componenten in overeenstemming met internationale normen zoals UL 2416, IEC 60950 en IEC 62368. De klant heeft dus geen extra certificering nodig voor het volledig geconfigureerde systeem. Dit betekent maximale vrijheid en veiligheid bij het opzetten van nieuwe IT-infrastructuren. Met deze oplossing kunnen IT-managers kostbare tijd besparen bij de planning en inkoop, terwijl ze er tegelijkertijd zeker van kunnen zijn dat alle componenten in perfecte harmonie werken.

Maximale compatibiliteit en toekomstbestendigheid

Belangrijk voor bestaande klanten: De VX-IT biedt compatibiliteit met bestaande Rittal RiMatrix-systemen en andere met Rittal-componenten gerealiseerde IT-infrastructuren. Op deze manier is het mogelijk om afzonderlijke componenten in bestaande computerruimten te vervangen en de computerruimten naar wens uit te breiden. Zo kunnen bedrijven bijvoorbeeld bestaande RiMatrix-installaties uitbreiden met de nieuwe VX-IT en de VX-IT-specifieke componenten voor koel-, UPS- of bewakingsdoeleinden gebruiken. Dit biedt investeringszekerheid voor de huidige Rittal computerruimtes en datacenters.

Snelle montage zonder gereedschap

Iedereen die in een computerruimte of datacenter werkt, wil een slim ontworpen en eenvoudig te gebruiken oplossing. Rittal heeft zich bij de ontwikkeling van de VX IT consequent aan dit principe gehouden. Het IT-rack wordt grotendeels zonder gereedschap geïnstalleerd met behulp van tijdbesparende “snap-in”-technologie. De hoogte-eenheden en de hellingshoeken zijn gemarkeerd, waardoor de 19-inch afstand tussen de niveaus gemakkelijker kan worden ingesteld. Alle panelen zoals zij- of dakpanelen worden snel en eenvoudig bevestigd met behulp van snap-in-bevestigingen en positioneringshulpmiddelen. De nieuwe verticaal gedeelde zijwanden, verkrijgbaar als optionele accessoires, bieden de gebruikers een betere toegang om de installatiewerkzaamheden en de service te versnellen. De verticaal gedeelde zijwanden zijn voorzien van eenvoudige scharnieren, waardoor ze als deuren kunnen worden geopend en toch gemakkelijk te verwijderen zijn. Horizontale zijwanden zijn ook verkrijgbaar; deze vereenvoudigen ook de toegang, bijvoorbeeld tot servers.

Belastbaarheid tot 1.800 kg

Een ander belangrijk kenmerk van de VX IT is de grote stabiliteit: Dankzij een verbeterd
19″ frameontwerp heeft het IT-rack meer verticale stabiliteit dan zijn voorgangers. Het draagvermogen is zowel door interne tests bij Rittal als door externe certificering door de Underwriters Laboratories (UL) geverifieerd. Er zijn twee varianten beschikbaar: De VX-standaard rackvariant maakt een statische belasting van 1.500 kg volgens de Rittal-testprocedure mogelijk, of 1.200 kg volgens de UL-certificering. De variant VX IT dynamic maakt een belasting van 1.800 kg volgens de Rittal-testprocedure of 1.500 kg volgens de UL-certificering mogelijk.

Alles wat een rack nodig heeft

Voor de VX IT is een breed scala aan accessoires beschikbaar, zodat deze individueel kan worden geconfigureerd. Zo zijn er opties voor de deuren en zijpanelen, maar ook voor de vloer en het dak. Andere accessoires zijn onder andere de bekende legborden, glijrails en kabelmanagement die eenvoudig in het rack te monteren zijn. Het VX IT rack aangevuld met PDU’s, UPS-systemen, verdelers, IT-koelsystemen, monitoring en bewaking en blussing is het de perfecte basis voor elk denkbare IT oplossing.

Download de white paper!

Wilt u meer weten over de VX IT? In de white paper ‘VX IT – Het slimme IT-rack voor modulaire computerruimten‘ vertellen we u meer over de uitdagingen waarvoor IT-managers komen te staan, over het behuizingsplatform VX IT, over de componenten in detail, de toepassingsscenario’s en hoe u de voor u geschikte variant vindt.

Download de white paper gratis door het formulier in te vullen. U ontvangt het document dan binnen enkele minuten in uw mailbox.

Tags it rack vx it