Leestijd: 3 minuten
Monuta: steun voor nabestaanden, powered by Rittal Service
Servicepartners X-ICT en Rittal Service optimaliseren beschikbaarheid ICT-systeem
In geval van overlijden verleent Monuta steun aan nabestaanden door onder andere alle organisatorische zaken rondom een uitvaart op zich te nemen. Communicatietechnologie speelt daarbij een belangrijke rol. Monuta beschikt hiervoor over een uiterst betrouwbaar IT-infrasysteem.
Arno Hofman, Senior Systeembeheerder en Coördinator Business Continuity Management bij Monuta: “Continuïteit is zeer belangrijk voor Monuta. Een uitvaart wacht niet, en in de uitvaartbranche kun je het maar één keer goed doen. Daarom is het cruciaal dat al onze systemen altijd beschikbaar zijn. Bij het inrichten van een nieuwe serverruimte voor het hoofdkantoor in Apeldoorn in 2012 was een maximale betrouwbaarheid van het IT-infrasysteem dan ook één van onze belangrijkste wensen.”
One Shop Service
X-ICT stelde de Main Equipment Room (MER) samen en realiseerde de combinatie van betrouwbaarheid, duurzaamheid en flexibiliteit die Monuta zocht. Om de beschikbaarheid van de systemen te garanderen installeerde X-ICT een volledig redundante (N+1) IT-infrastructuur, bestaande uit onder andere een Rittal RiMatrix systeem inclusief een 3-fase UPS systeem en twee DX downflow koelsystemen voor een betrouwbare en duurzame koeling van onze IT-racks in een Cold Cube opstelling. Monuta koos ervoor om X-ICT ook voor het onderhoud van de MER in te schakelen. Hofman: “X-ICT heeft korte communicatielijnen met alle toeleveranciers, dus als we iets nodig hebben dan lost X-ICT dat snel voor ons op en hebben we er zelf geen omkijken meer naar. De medewerkers van X-ICT weten precies hoe alles is opgebouwd en hoe alle systeemonderdelen samenwerken.”
Rittal Service Life Cycle Maintenance
Voor het preventief onderhoud van de Rittal systeemproducten werkt X-ICT nauw samen met de service organisatie van Rittal. Hofman: “Vorig jaar hadden we een klein probleempje met één van de downflow units. We belden X-ICT en zij stuurden een Rittal service engineer langs die het probleem snel oploste. Dat is het voordeel van service die uitgevoerd wordt door service engineers van de producent: die kennen de apparatuur door en door.”
Beschikbaarheid is teamwork
Elbert Raben, Product Manager Rittal International Service: “Moderne sensortechnologie en ons digitale productinformatiesysteem geeft ons op elk moment inzicht in de onderhoudsstaat van alle componenten. Daardoor kunnen onze onderhoudsmonteurs storingen proactief voorkomen. Dit is de meest effectieve en voordeligste manier om een optimale beschikbaarheid van IT-infra systemen te garanderen.”
Resultaten
Vijf jaar na oplevering van de MER maken Monuta en de servicepartners de tussenbalans op. Hofman: “De resultaten spreken voor zich. We hebben sinds 2012 geen enkel geval van systeemuitval moeten meemaken, dat gerelateerd was aan onze MER. We zijn dan ook zeer tevreden over het positieve effect van de onderhoudsdiensten van X-ICT en Rittal. De resultaten tonen aan dat deze vorm van Life Cycle Management en preventief onderhoud in de praktijk echt werkt.”