Leestijd: 4 minuten

Even voorstellen:
Jolande Daams

Als eerste aanspreekpunt voor klanten is Jolande Daams als receptioniste/telefoniste een van dé stemmen van Rittal en Cito Benelux. Ze is een spin in het web bij fabrieksreizen en als het gaat om het correct afhandelen van het telefoonverkeer. Al sinds 1981 staat zij voor klanttevredenheid, gastvrijheid en service.  

“In mijn functie als receptioniste/telefoniste voor Rittal bedien ik de telefooncentrale, werk ik aan de balie en ondersteun ik de afdeling New Business Development, waar marketingcommunicatie een onderdeel van is. Ik ben verantwoordelijk voor de fabrieksreizen en ondersteun bij beurzen. Vanaf 1 april 2021 zit ik deels fysiek op de afdeling NBD, van waaruit ik ook de centrale bedien.”

Klantcontact

“Op mijn achttiende ben ik begonnen bij Cito Benelux als receptioniste. Na de mavo heb ik even gekeken naar een toeristische opleiding, maar ik wilde geen onregelmatige diensten. Het werk als receptioniste trok me altijd al, dus ik besloot de opleiding bij Schoevers te volgen. Dat bleek een goede zet. Het contact met de klanten, een vraagbaak zijn voor collega’s, het regelen van zaalreserveringen, bezoekers inschrijven en begeleiden, de catering en het inplannen van poolauto’s, het werk is ontzettend gevarieerd. Ik vind het belangrijk begrip te hebben voor klanten en met hen mee te denken. Het is immers de toon die de muziek maakt!”

Op rolletjes lopen

“Als receptiemedewerker werd ik op een gegeven moment ook verantwoordelijk voor klantreizen* naar de fabrieken en het Rittal Innovation Centre in Duitsland. De combinatie met het werk aan de telefooncentrale is ontzettend leuk! Bovendien sluit het naadloos aan bij mijn affiniteit met toerisme. Ik ben van A tot Z verantwoordelijk voor de organisatie van de reizen, die steeds meer maatwerk worden. Het geeft mij veel voldoening om er een kloppende reis van te maken. Ja, ik ben best een perfectionist in mijn werk en wil dat alles voor honderd procent goed verloopt. Dat geldt ook bij het ondersteunen van beurzen. Naast alles regelen, krijg ik veel energie van meedenken, keuzes afwegen en kiezen voor de beste oplossing. Als klanten na afloop zeggen dat het goed is geregeld, dan word ik daar blij van!”

Hoog niveau

“De digitalisering is de grootste verandering in al die jaren. Na de telex kwam de typemachine met geheugen en later de computer. Ik ben altijd in de ontwikkelingen meegegaan, heb veel ervaring opgedaan door ‘training on the job’. Nu werken we met een PC-bedienpost. Zo zie je direct op je scherm wie er aanwezig, in gesprek of in vergadering is. Dat werkt heel prettig. Rittal is een innovatief bedrijf in alle opzichten en hecht veel waarde aan een hoog niveau van presentatie, vernieuwing en kwaliteit van mensen. Maar het is ook een bedrijf met aandacht voor de medewerkers. Dat is ook waarom ik hier nog steeds met veel plezier werk. Alles is goed geregeld, er wordt veel gedaan aan teambuilding, de onderlinge betrokkenheid is hoog en je wordt gestimuleerd om je te ontwikkelen. Zo beschikken we over een Learning Management Systeem met een breed scala aan interactieve leer- en werkvormen en verschillende content. Er is voor ieder wat wils.”

Sport en ontspanning

“Als ik niet aan het werk ben, sport ik graag. Ik doe aan spinning en stap graag op de racefiets. Daarnaast volg ik in de wintermaanden een cursus Engelse conversatie en neem ik deel aan Zen-trainingen. Je kunt het zien als een mentale fitness. Ik ben hierdoor anders tegen dingen aan gaan kijken en kan me nog beter ontspannen en concentreren. Hier heb ik profijt van in het dagelijks leven, zowel privé als op het werk!”

 

 

*In verband met Covid 19 vinden er momenteel geen klantreizen plaats.