Leestijd: 4 minuten
Even voorstellen:
Mark Brandwacht
Mark Brandwacht is al enkele jaren het gezicht van Rittal voor de IT producten in het zuiden van Nederland. Sinds begin 2021 is hij echter verantwoordelijk voor het gehele oosten, van Groningen tot aan Maastricht. De Didammer houdt wel van uitdagingen en ontwikkelde zich op commercieel en technisch gebied. Zo startte hij in 2008 op de financiële afdeling en groeide hij via het Cliënt Center door naar zijn huidige functie als account manager IT. Hierin is hij verantwoordelijk voor het onderhouden en uitbreiden van de contacten met de relaties van Rittal in Oost-Nederland.
Op 16 jarige leeftijd had Mark nog geen specifiek doel voor ogen, maar omdat hij goed was met getallen besloot hij de opleiding Middenkader Financieel te volgen. Via een stage bij Cito Benelux is hij uiteindelijk daar op de Financiële administratie terecht gekomen, waarna hij in 2013 de overstap maakte naar het Cliënt Center van Rittal. Hoewel dit wennen was, genoot Mark van het klantencontact en het helpen bij hun zoektocht.
Vertaalslag maken
“Persoonlijk contact is uiteraard de belangrijkste factor in de klantrelatie. Toen er in 2019 een vacature ontstond in de buitendienst voor het zuiden, hoefde ik niet lang na te denken. Ik wilde me graag ontplooien en wat is er mooier dan de klanten te bezoeken en te zien waar je producten zijn en worden geïmplementeerd? Als Account Manager ben ik verantwoordelijk voor nieuwe en huidige relaties. Ik denk graag mee met de klant en luister goed naar wat hij/zij wil en wat daarvoor nodig is. Ik ondersteun en adviseer en ben als relatiebeheerder het eerste aanspreekpunt.
Sinds afgelopen jaar zijn bij Rittal de regio’s anders verdeeld en ben ik sindsdien verantwoordelijk voor onze IT klanten in het Oosten van Nederland, van Groningen tot aan Maastricht. Uiteraard werk ik veel samen met het Client Center en met de technische collega’s. Doordat ik ook binnen heb gewerkt, kan ik me zowel in de klant als onze organisatie verplaatsen en ben ik in staat meerdere belangen te behartigen. Die van de klant binnen Rittal en die van Rittal bij de klant.”
Passie voor klantcontact
“Elke dag werk ik met mooie producten en help ik onze klanten die op zoek zijn naar een kwaliteitsoplossing. Het adviseren, het samen met collega’s uit een vraagstuk komen, de waardering die je krijgt, dat zijn dingen waar ik energie uithaal. Ik vind het leuk een band met klanten op te bouwen. Ze doen immers zaken met jou en dat is voor mij de uitdaging. Bovendien kom je sneller iets te weten in een persoonlijk gesprek. Des te jammer was de afgelopen periode met corona, waarin we onze klanten fysiek niet konden bezoeken. We hopen dat we dit nu achter ons kunnen laten en de klanten snel weer kunnen ontmoeten.”
Sociaal aspect
“In mijn werk heb ik natuurlijk veel reistijd. Een dag in de week werk ik vanuit huis, maak ik afspraken en bereid deze voor. Naast deze werkzaamheden, heb ik ook veelvuldig telefonisch contact met relaties. Hoewel ik veel op de weg zit, kom ik ook met regelmaat op kantoor. Dat sociale aspect vind ik belangrijk, zeker ook als lid van de OR. Bovendien woon ik samen met mijn vriendin en kinderen om de hoek, dus kan ik snel even langs op het werk. Bij Rittal is de cultuur open en persoonlijk. Je kent elkaar en iedereen is benaderbaar en waardeert elkaar. In mijn vrije tijd speelt sport een grote rol. Samen met mijn vriendin speel ik recreatief korfbal, waarvan we elkaar al van kinds af aan kennen, daarnaast kijk ik graag voetbal en ga ik met regelmaat naar de wedstrijden van De Graafschap en Ajax toe.”
Tot ziens op LinkedIn