Even voorstellen:
Mark Brandwacht

IT-Infrastructuur

Mark Brandwacht is het Rittal vak ingerold. Met een financiële achtergrond startte hij in 2008 bij Cito Benelux. De Didammer houdt wel van uitdagingen en ontwikkelde zich op commercieel en technisch gebied. Als Account Manager IT is hij verantwoordelijk voor het onderhouden en het uitbreiden van de contacten met de relaties van Rittal in Zuid-Nederland.

“Ik was altijd goed met getallen dus besloot de opleiding MBO Middenkader Financieel te volgen. Mijn stage liep ik op de afdeling financiële administratie van Cito Benelux, waar ik twee jaar later ook ging werken. Ik hield me bezig met de administratie van E-plan in België en Nederland. Het was echter niet mijn droomjob. Ik wilde meer tijd besteden aan het contact met mensen. Toen ik op Valentijnsdag 2013 boventallig werd, kwam er een kans op mijn pad die ik met beide handen aangreep. Rittal bood me een baan aan op het Client Center. Dat  uiteraard eerst best wennen want alles was nieuw. Ik kende de producten niet, maar ik dacht: ‘ik ga het gewoon proberen’. Dat beviel zo goed dat ik er zes jaar heb gezeten. Ik wil altijd weten waarom ik iets doe en heb mezelf het productassortiment vlot eigengemaakt.”

 

Vertaalslag maken

“Persoonlijk contact is uiteraard de belangrijkste factor in de klantrelatie. Toen er een vacature ontstond in de buitendienst, hoefde ik niet lang na te denken. Ik wilde me graag ontplooien en wat is er mooier dan klanten te bezoeken en te zien waar je producten zijn geïmplementeerd? Als Account Manager ben ik verantwoordelijk voor nieuwe en huidige relaties. Ik denk graag mee met de klant en luister goed naar wat hij/zij wil en wat daarvoor nodig is. Ik ondersteun en adviseer en ben als relatiebeheerder het eerste aanspreekpunt. Uiteraard werk ik veel samen met het Client Center en met de technische collega’s. Doordat ik ook binnen heb gewerkt, kan ik me zowel in de klant als onze organisatie verplaatsen en ben ik in staat meerdere belangen te behartigen. Die van de klant binnen Rittal en die van Rittal bij de klant. Daarnaast komen mijn financiële en rekenkundige inzicht zeker van pas.”

 

Passie voor klantcontact

“Elke dag werk ik met mooie producten en help ik onze klanten die op zoek zijn naar een kwaliteitsoplossing. Het adviseren, het samen met collega’s uit een vraagstuk komen, de waardering die je krijgt, dat zijn dingen waar ik energie uithaal. Ik vind het leuk een band met klanten op te bouwen. Ze doen immers zaken met jou en dat is voor mij de uitdaging. Bovendien kom je sneller iets te weten in een persoonlijk gesprek.”

 

Sociaal aspect

“In mijn werk heb ik natuurlijk veel reistijd. Een dag in de week werk ik vanuit huis, maak ik afspraken en bereid deze voor. Naast deze werkzaamheden, heb ik ook veelvuldig telefonisch contact met relaties. Hoewel ik veel op de weg zit, kom ik regelmatig op kantoor. Dat sociale aspect vind ik belangrijk. Bovendien woon ik samen met mijn vriendin en kinderen om de hoek, dus kan ik snel even langs op het werk. Bij Rittal is de cultuur persoonlijk. Je kent elkaar privé, iedereen is benaderbaar en waardeert elkaar. In mijn vrije tijd speelt sport een grote rol. Samen met mijn vriendin speel ik recreatief korfbal, waarvan we elkaar al van kinds af aan kennen. Ook kijk ik graag voetbal en heb ik een seizoenkaart van De Graafschap.”

 

Tot ziens op LinkedIn
Delen op

Reageren

 

 

Let op: een reactie wordt pas geplaatst na goedkeuring van een beheerder