Leestijd: 3 minuten

Even voorstellen:
Pierre Jetten

De handel zit Pierre Jetten in het bloed. De Account Manager Industrie regio Zuidwest ziet overal kansen, is daadkrachtig en wil zaken in beweging zetten. Hij is geen Account Manager van 9 tot 5 en stopt zijn passie en energie volop in het werk. “Ik ga geen uitdaging uit de weg en houd me graag bezig met nieuwe ontwikkelingen.”

“Als Account Manager voor de industrie ben ik gedreven om het verschil te maken. Ik vind het mooi om de uitdagingen en wensen van klanten samen aan te pakken en iets in beweging te kunnen zetten. Dat gaat verder dan het verkopen van kasten, het gaat om procesdenken. Ontwikkelend, integrerend en gezamenlijk met de klant kijken naar werkplaats- en procesoptimalisatie. Wat mij kenmerkt, is dat ik altijd kijk waar kansen liggen. Ik was een van de eersten bij Rittal die zich actief bezighield met de verkoop van RAS-bewerkingsmachines. Op de Hannover Messe liep ik destijds tegen een bedradingsrobot aan. Dat vond ik niet alleen interessant, ik zag de mogelijkheden in een markt waarin de vraag naar vaktechnici in de paneelbouw toenam. Ik liep toen alleen voor de muziek uit. Erg blij was ik later dan ook met de overname van Kiesling Maschinentechnik en het uitbouwen van het systeempartnership met EPLAN. Hiermee konden we zorgen voor efficiëntie en professionalisering bij klanten. Klanten die enthousiast zijn en ambassadeur worden van je producten, daar word ik blij van.”

 

Reizen

“Vroeger had ik niet gedacht dat ik in een commerciële functie terecht zou komen. Ik wilde accountant worden, was goed in economie en wiskunde en studeerde bedrijfskunde aan de Erasmusuniversiteit. Op een gegeven moment werd mijn vader ziek. Hij had een internationale machinehandel en ik moest hem vervangen. Het was een bijzondere en leerzame tijd. Ik reisde de hele wereld over. Toen mijn vader hersteld was, besloot ik werktuigbouwkunde te gaan studeren in de avonden om mijn technische kennis bij te spijkeren.”

 

Toegevoegde waarde

“Voordat ik bij Rittal kwam, heb ik binnen- en buitendienstfuncties gehad bij een grote staalproducent, waar ik me kon uitleven op het vermarkten van nieuwe producten. Bij een leverancier van apparatuur, installaties en diensten voor waterbehandeling was ik verantwoordelijk voor de acquisitie en het aanboren van nieuwe markten. Ook bij mijn vorige werkgever was ik succesvol, maar ik zat er niet op mijn plek. Dus ik besloot te solliciteren en kwam bij Rittal terecht. Het bedrijf kende ik al en de producten en brede klantenkring spraken me aan. Door het bieden van totaaloplossingen, kennis en service zijn we echt in staat om elke klant toegevoegde waarde te leveren. En natuurlijk zijn de fabrieken mooie plekken om klanten te ontvangen en te inspireren. Daarnaast werk ik met een fijne club collega’s samen, die elkaar weten te vinden en persoonlijk betrokken zijn.”

 

Gedreven

“Een Account Manager ben je niet van 9 tot 5. Ook ‘s avonds kan een klant je weleens bellen. Door bijna altijd bereikbaar te zijn voor relaties, heb ik iets kunnen opbouwen en win je vertrouwen. Ik doe wat ik zeg en regel het voor klanten. Dan krijg je betrokkenheid terug. Dat is geweldig. Ondanks dat ik veel werk, probeer ik tijd te maken voor sporten. Gezien mijn leeftijd en mijn gezondheid is het verstandig om het rustiger aan te doen, maar ik doe aan spinning, wielrennen en ik heb een zeilboot. Vroeger heb ik veel wedstrijden gezeild en tot de top drie van de Vrijheid Klasse behoord. Die gedrevenheid, die is er nog steeds!”

 

Tot ziens op LinkedIn

 

Reageren

 

 

Let op: een reactie wordt pas geplaatst na goedkeuring van een beheerder