Even voorstellen:
Tessa Elsinga

Als technische vrouw hoeft Tessa Elsinga bij Rittal niet te knokken voor haar plek, respect en erkenning. Als Manager stuurt zij de afdeling Maintenance & Repair/ Projects aan en richt zich samen met het team proactief op verbetervoorstellen. “Ik ben trots op de groei van het team en geniet van de collegialiteit.”

“Klanten kunnen voor de bewerkingsmachines en installaties gedurende de hele levensduur ondersteuning en nazorg krijgen middels een servicecontract. De uitvoering van de contracten ligt bij de afdeling Maintenance & Repair/ Projects. We zorgen voor het plannen van (preventief) onderhoud en reparatie en het opvolgen van storingen samen met onze servicepartners. Als supervisor houd ik me vanuit een helicopterview bezig met het hele proces. Ik houd toezicht op de opvolging van gemaakte afspraken, analyseer rapportages, verzorg de administratie en zet acties uit. Naast controle richten we ons steeds meer op proactieve verbetervoorstellen en hebben we een signaalfunctie richting de accountmanagers en klanten.”

 

Verfrissend

“Vanuit mijn aanleg voor exacte vakken en interesse in de techniek, koos ik voor de MTS energietechniek en de Hbo-opleiding industriële elektrotechniek. Ik ben mijn werkende leven gestart met het ontwerpen van elektrotechnische installaties bij een ingenieursbureau. Op een gegeven moment liep ik vast en wilde ik de vertaalslag met de praktijk. De combinatie van commercie en techniek lag mij veel beter en ik besloot hierin verder te gaan. Van backofficemedewerker ontwikkelde ik mij tot allround binnendienstmedewerker en teamleider en later heb ik bij een bedrijf in de hightech industrie de afdeling customer service opgezet. Wat verfrissend vond ik het directe klantcontact!”

 

Credits

“Eind 2017 werd ik via een recruiter benaderd voor een vacature bij Rittal. Hij was enthousiast over mijn profiel en nodigde mij uit voor een gesprek. Normaal sta ik daar niet voor open en eigenlijk zat ik prima op mijn plek. Toch sprak de manier van benadering in de communicatie me aan. Ik dacht: praten kan altijd. Na het gesprek was ik direct enthousiast! Alle credits gaan dan ook naar de recruiter en leidinggevende. Wat een kunst hoe zij het enthousiasme hebben overgebracht! Wat zei vertelden, ervaar ik hier zelf ook. Het is een mooi familiebedrijf, er wordt met passie gewerkt in een enthousiaste en collegiale cultuur en iedereen kent zijn verantwoordelijkheid.”

 

Bouwen aan een team

“Ik vind het leuk om ruggespraak op de afdeling te houden en mee te denken in oplossingen bij onvoorziene omstandigheden. Geen dag is hetzelfde! Het contact met klanten, de collega’s en vooral het beste uit iedereen halen, daar word ik blij van. Als je iedereen respecteert, inzet op zijn talenten, spart met elkaar en problemen direct bespreekt, kun je bouwen met een team. We doen het met z’n allen en dragen dat ook uit. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering. Steeds meer gaan we van reactief gepland onderhoud naar proactief onderhoud, gericht op continuïteit en betrouwbaarheid van systemen en processen.”

 

Helpen ontwikkelen

“Samen met mijn vriend, die een agrarisch bedrijf heeft, woon ik in Arnhem. In mijn vrije tijd lees ik veel en wandel en tennis ik graag. Ook privé haal ik veel voldoening uit het helpen ontwikkelen van mensen. Ik geef bijles aan bekenden in exacte vakken waarbij ik leer anders naar zaken te kijken. Daarbij stuur ik erop dat ze zelf de oplossing bedenken, want alleen dan kun je jezelf verder ontwikkelen!”

 

Tot ziens op LinkedIn
Delen op

Reageren

 

 

Let op: een reactie wordt pas geplaatst na goedkeuring van een beheerder